בדיקת קשב

 

בדיקת קשב מספקת לך הערכה ראשונית באשר לקיומה של הפרעת קשב והיפראקטיביות

(ADHD)

פעמים רבות הורים מזהים קשיי ריכוז, התמדה, היפראקטיביות, פגיעה רגשית גבוהה וסיפי כעס והתפרצות נמוכים אצל ילדיהם. מבוגרים רבים חשים כך לגבי עצמם למרות שמעולם לא עברו אבחון רשמי של הפרעת קשב. לעיתים הערות על דפוס התנהגותי-רגשי זה, מגיעות גם מהסביבה (בית הספר, חברים, בני משפחה, שותפים לעבודה או ללימודים).
 
ההחלטה לבצע אבחון מקצועי אינה פשוטה מבחינה רגשית וכרוכה בעלויות כספיות ניכרות. גם כאשר החלטה לבצע אבחון של הפרעת קשב מתקבלת, ההמתנה לאבחון אצל איש מקצוע מתאים עלולה להיות ארוכה.
 
מבדק זה נועד לספק מידע עדכני ואמין על ההיבטים השונים של הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות (ADHD). הבדיקה מאפשרת להורים, למבוגרים ולאנשי המקצוע, לקבל אבחון ראשוני תקף ומהימן באשר לסבירות קיומה של הפרעת קשב והיפראקטיביות (ADHD). הבדיקה מבוססת על נורמות ישראליות עדכניות שפותחו על ידי קלינאים מובילים וחוקרים בכירים. תוצאות הבדיקה מתקבלות באופן מיידי, ויכולות לשמש בסיס להמשך אבחון פורמאלי וטיפול.
 

מטרת האבחון

מטרת האבחון הממוחשב היא לקבל הערכה ראשונית מקצועית, המבוססת על כלי מדידה מדעיים מקובלים באבחון הפרעת קשב והיפראקטיביות (ADHD), לגבי הסבירות שהנבדק סובל מ ADHD .  
 

למה כדאי להיבדק?

ü  כדי לשפר את איכות החיים - לידיעת המצב האמיתי של יכולות הקשב והריכוז השפעה רבה מאוד על האפשרות לשפר מאוד את איכות החיים והרווחה האישית.
ü  כדי לאפשר הגשמה עצמית - לחיות עם הפרעת קשב וריכוז מבלי לדעת את הסיבה לכישלונות זה מתסכל מאוד. חוסר הידיעה עלול להיות הגורם החוסם את האפשרות של המימוש העצמי.
ü  כדי להסיר דאגות וחוסר בהירות ביחס למצבך - בדיקת קשב מאפשרת להבין את מצבך, להסיר ספקות ולהפחית דאגות, ומהווה צעד ראשון חשוב בדרך לפתרון וטיפול מתאים.
ü  כדי לדעת מה דרך ההתמודדות הנכונה - אנשים שמאובחנים כסובלים מ- ADHD ובוחרים לקבל טיפול, מדווחים על שיפור עצום באיכות החיים שלהם.
ü  כדי לקבל הטבות שמגיעות לך - תלמידים בבתי ספר שמאובחנים כסובלים מ- ADHD עשויים לקבל התאמות במטלות בית הספר. סטודנטים במוסדות אקדמיים שמאובחנים כסובלים מ- ADHD עשויים לקבל התאמות במטלות המוסד האקדמאי. הפרעת קשב עשויה לזכות בזכויות בביטוח הלאומי.
ü  כי זה מקצועי - בדיקת קשב מספקת ניתוח מקצועי, אובייקטיבי, מהימן ונרחב של יכולות הקשב והאימפולסיביות, ומספק דו"ח מפורט באופן מיידי.
 

כלי הבדיקה

1. אבחון תפקוד קשב מתמשך (Continuous Performance Test - CPT) - מבוסס על נורמות ישראליות עדכניות. מבחן זה זהה בעקרונותיו למבחן ה- TOVA המקובל לאבחון הפרעת קשב.
 
2. שאלון לדיווח עצמי או על ידי ההורה, המעריך קיומם של תסמיני הפרעת קשב והיפראקטיביות (ADHD). השאלון מבוסס על קריטריונים של החברה האמריקאית לפסיכיאטריה (DSM-IV), המקובלים ביותר בעולם הטיפול והמחקר.
 

התשובות שמתקבלות מהאבחון

תוצאות האבחון יתקבלו מייד עם סיומו וידווחו על מיקומו היחסי של הנבחן ביכולות קשב ויכולות עיכוב תגובה ואימפולסיביות בהשוואה לבני גילו. כמו כן, ניתנת המלצה האם רצוי להמשיך באבחון מעמיק יותר של הפרעת קשב והיפראקטיביות (או שנראה שאין בכך צורך).
 
לקבלת פרטים - צרו קשר

 
 
 
חפש
 
 
Facebook