איך להתרכז בלמידה למבחנים?

 

אתם בוהים במורה, במחברת, ושום דבר לא נכנס לכם לראש. החומר משעמם, קשה ולא מעניין, דאגותיכם מסיחים את דעתם. קודם כל, אל תלחצו. החוויה הזאת משותפת להרבה תלמידים.

הנה כמה טיפים שעשויים לעזור לכם להתרכז בלמידה למבחן:

 
1. הכנת סביבה מתאימה - הכינו מראש מקום מיוחד, כסא, שולחן, תאורה, אווירה. הימנעו מטלפונים או סלולרים. שימו שלט שלא יפריעו לכם. אם אתם אוהבים מוסיקת רקע - בסדר, אבל בתנאי שהיא אינה מסיחה את דעתכם. מומלץ לא ללמוד במקום שיש תנועה ערה של אנשים.
 
2. התנהלו עם לוח זמנים יעיל ללמידה - תכננו מראש את הלמידה שלכם למבחנים ביומן, חלקו משימות על פי סדר עדיפויות, תעשו לכם הרגל להתחיל עם הנושאים הקשים ביותר. אם יש לכם "זמן מת"? חישבו על הליכה, רכיבה, וכד' לשינון חומר לימודי.
 
3. תמריצים - תיצרו איזה שהוא תמריץ או תגמול עבור סיום משימה, למשל: לשחק במחשב, לצאת לארוחה טובה, יציאה להליכה מהנה.
 
4. החלפת נושא - תחליפו את נושא הלימוד כל שעה או שעתיים כדי לגוון.
 
5. גוונו את הפעילויות שלכם - עברו מתרגילים לקריאה. שאלו את עצמכם כיצד הנכם יכולים להגביר את הפעילות שלכם תוך כדי לימודים. אולי קבוצה? אולי תרגול שאלות? שאלו את המורה שלכם לגבי שיטות חלופיות ללמידה. ככל שהלמידה שלכם יותר פעילה כך ייטב.
 
6. עשו הפסקות תדירות ומובנות - תכננו הפסקות כל פרקי זמן, משהו שונה ממה שהנכם עוסקים בו בלמידה , (למשל יציאה להליכה, לשבת לשתות כוס קפה).
 
7. פרסים - תנו לעצמכם פרס על סיום משימה. (תנסו להיעזר בהורים, הם ישמחו להירתם לעזור לכם).
 
8. מתי כדאי ללמוד? למדו למקצועות הקשים בזמן שיש לכם אנרגיות גבוהות. האנרגיות שלכם גבוהות בערב? למדו בשעות הערב. כאשר האנרגיות שלכם נמוכות יותר למדו את המקצועות הקלים או אלו שאתם נהנים מהם. רוב התלמידים דוחים את הלימודים הקשים לשעות הערב המאוחרות כאשר הם כבר עייפים וקשה יותר להתרכז. הפכו זאת. דבר זה בפני עצמו יכול לשפר את הריכוז שלכם. השיפור יהיה ניכר תוך מספר ימים אבל כמו כל תרגול, יהיו עליות וירידות.

 
 
 
חפש
 
 
Facebook