התמודדות עם שיפוטיות של ההורה ושל מערכת החינוך

 
התמודדות עם שיפוטיות של ההורה ושל מערכת החינוך

התמודדות עם שיפוטיות של ההורה ושל מערכת החינוך

כל ילד הוא אדם בעל פוטנציאל. לעיתים ההורים מלאי התפעלות ממנו ולעיתים הם אינם מבינים כיצד הוא אינו מסוגל לבצע מטלות פשוטות ביותר. מצב זה מבלבל גם את הילד וגם את הוריו. הורים רבים בוודאי מרבים להתלבט בשאלות לא פשוטות ביחס למצבו הלימודי, הרגשי או החברתי של ילדם.
 

להלן אוסף של מחשבות ושאלות המטרידות הורים רבים לילדים עם קשיי למידה

הסברים שהורים נוטים לתת לעצמם בנוגע לקושי של ילדם: הגישה של בית הספר היום גורמת לבעיות כאלה... לא דורשים מספיק. כבר בכתה ב' הערתי על שגיאות הכתיב, והמורה אמרה שזה יסתדר. אם היו מטפלים בה אז - היא כבר הייתה יודעת... המורה לא נותנת מספיק תשומת לב. אם היא הייתה נותנת חום וקצת אכפתיות ועזרה היא הייתה יודעת הכול...
 
לעיתים מופיעה האשמה חריפה בקרב ההורים כלפי מערכת החינוך. פעמים רבות יש להאשמה כזו בסיס מוצק - כי גם המערכת החינוכית כמו ההורים שוגה לעיתים בזיהוי הבעיה או במציאת פתרונות דידקטיים וחינוכיים מתאימים. לעיתים כועסים ההורים, מאחר שהם מניחים כי בית הספר יכול וחייב לפתור את בעיית ילדם, כי בית הספר הוא המוסד האחראי על הלמידה.
 
כדי להתמודד עם תחושת השיפוטיות: על מנת לקדם את הילד, כדאי להורים ליצור שיתוף פעולה ביניהם לבין הצוות החינוכי, תוך ניסיון להמיר את אנרגיית האשמה והכעס בסלחנות והבנה, ובעיקר ליצור שיתוף פעולה על פי יכולות בית הספר.
 
על מנת לחזק את הקשר בין ההורים לבין בית הספר חשוב לפנות לכתובת אחת מרכזית כמו: יועץ/צת או מחנך/כת אשר י/תהיה איש/אשת הקשר ביניכם לבין בית הספר. איש הקשר יקבל מידע שוטף על מצבו של הילד ולחלופין ימסור מידע על מצבו של הילד בבית הספר תוך התייחסות למידת היכולת של בית הספר כמערכת להיענות לצרכי הילד.
 
כאשר ילדכם עבר אבחון:
 
<  ידעו את המחנך/כת של ילדכם על אודות האבחון ועדכנו אותו/ה בהמלצות שניתנו.
 
<  מומלץ לזמן פגישה עם צוות בית הספר ולבקש את עזרתם ביישום תוכנית העבודה שניתנה באבחון. מניסיון - כדאי לבוא בגישה שאתם ההורים הבנתם שלילד יש קושי, פניתם לאבחון וברור לכם כיום מה מצבו. אתם מצדכם תעשו הכול שיצליח ומטרתכם לבקש את עזרת בית הספר ביישום המלצות האבחון. כאשר מגיעים מעמדה של שיתוף פעולה, נפתחות דלתות של רצון טוב מטעם הצוות הבית ספרי.
 
<  ודאו פעמים אחדות במהלך שנת הלימודים כיצד מיושמות ההמלצות.
 
<  עודדו את ילדכם לעמוד על זכויותיו וסייעו לו לקיים דיאלוג מתאים עם מוריו.
 

מרכז פוטנציאל - ישמח לעזור לכם ההורים בהדרכה בנוגע לקשיי ילדכם והנחייה כיצד לגייס את הצוות החינוכי לעזרתכם.


 
 
 
חפש
 
 
Facebook