המשולש שלא ניתק

 

המשולש שלא ניתק

בראשית השנה, בכתה ב' גילתה המורה שיעל לא הצליחה ללמוד לקרוא. המורה שלחה את הוריה לאבחון דידקטי לבירור מקור הבעיה, המאבחנת הגישה דוח מפורט ונתנה תוכנית עבודה. הוריה מצאו מורה מתאימה להוראה מתקנת, עדכנו את הצוות החינוכי בבית הספר בתוצאות האבחון ובהמלצות כמו מתן תוספת זמן, אפשרות להיבחן בע"פ, צילום חומר שנכתב על הלוח, התעלמות משגיאות כתיב ועוד. במקביל פנו למרפאה בעיסוק בגלל קושי מוטורי.
 
ילדים לקויי למידה הינם שונים ביכולותיהם אך המשותף להם הוא שרמת ההישגים שלהם אינה תואמת את יכולתם. הורים המקוים שעם קבלת תוצאות האבחון תיפתרנה הבעיות, מופתעים לגלות ששום דבר לא משתנה מאליו.
 
התמודדות עם ילדים מתקשים בלמידה שמה את ההורים, במצב של בלבול וחוסר ידיעה. דפוסי ההתנהגות של הילדים לא תמיד צפויים והמורים לא פעם מפנים כלפיהם אצבע מאשימה. מידת ההשקעה של הילדים בלימודים לא בהכרח תואמת את התוצאות מה שמותיר גם את ההורים אובדי עצות.
 
כאמא ומאבחנת אני מאמינה כי בידי ההורים היכולת להניע את התהליך שיאפשר לילד את מיצוי הפוטנציאל שלו. הם אלו שיכולים לגרום לו להאמין בעצמו ולמצוא בתוכו את הכוחות להתמודד עם הלקות או הקושי. הכוחות צריכים להיות מבוססים על תחושות של שייכות ואהבה. תחושות אלו חשובות אך אינן מספיקות למי שחווה אוסף נכבד של כישלונות ואכזבות.
 
מיצוי הפוטנציאל של הילד, הוא תהליך מורכב המבוסס על חיזוק הערך העצמי לצד מתן כלים של אסטרטגיות למידה וניהול עצמי. תהליך זה מצריך שיתוף פעולה אפקטיבי בין הגורמים המעורבים: הילד ההורים ובית הספר.
 
שיתוף פעולה עם המורים של הילד הכרחי להצלחה. על המורים להבין מהם הקשיים איתם מתמודד הילד וכיצד קשיים אלו משפיעים על התנהגותו בכיתה ועם ילדים אחרים.
 

הנה כמה דרכים כיצד ניתן להשפיע על מימוש הפוטנציאל של ילדכם:

>  כדי ליצור לילדכם תמונה ברורה של היכולות שלו - שוחחו איתו מידי יום על ההצלחות הקטנות שלו ובדקו איתו מהם הגורמים לכך, החמיאו לו על דרכי הפעולה שלו.
 
>  שתפו את מערכת החינוך בדרכי התפיסה החזקים של ילדכם וביכולות שלו. הגדירו יחד איתם מטרות, הסבירו להם איך להתייחס אליו במצבים שונים, צרו תכנית פעולה משותפת עם המורים שתכלול יעדים קטנים ברי השגה. מודעות של המורים תמנע הרבה אי נעימויות אצל ילדכם.
 
>  והכי חשוב בדקו כל יום עם עצמכם במה אתם הצלחתם להשפיע על מיצוי הפוטנציאל של ילדכם – יישמו את מסקנותיכם.    

 
 
 
חפש
 
 
Facebook