כיצד לסייע לילדכם בהכנת שיעורי בית?

 

כיצד לסייע לילדכם בהכנת שיעורי בית?

 
>   הכינו לוח זמנים להתחלת ההכנה של שיעורי בית ולסיומם. לילדכם נחוץ זמן לשחרור ולמנוחה מעול הלימודים לאחר שובו מבית הספר לפני ההתמודדות עם שיעורי הבית. רצוי שלא להכין שיעורים סמוך לשעת השינה.

>   עודדו את ילדכם לחלק את שיעורי הבית לאלה "שאני יכול לבצע בכוחות עצמי" ולאה ש"אני זקוק לעזרה". רצוי שתסייעו לילדכם רק בשיעור הבית
שאינו יכול להכין באופן עצמאי. כך תסייעו לו לפתח אחריות ועצמאות.

>   השתמשו באמרה "שאין כיף ללא מאמץ תחילה" - אין לשחק במחשב עד שלא הושלמה משימה לימודית.

>   צרו פינת לימוד מוארת ומועטת גירויים עבור ילדכם. אם הוא מתרכז טוב יותר עם צלילים של מוזיקה ברקע, או עם צלחת בייגלה, אפשרו זאת. כמו כן, יש לדאוג לפינת לימוד, לניירות, לכלי כתיבה וללוח שאליו תוצמד מערכת השיעורים השבועית, מועד בחינות ומשימות שצריך להשלים ולבצע.

>   תנו מחמאה ישירה על הכנת שיעורי בית, ועוד יותר תנו מחמאה על הישג לימודי כמו "הצלחת לאיית נכון 11 מילים מתוך 15 מילים, כל הכבוד!".

>   היו זמינים לילדכם בעת שהוא מכין את שיעור הבית כך שתוכלו לענות או לעזור לו במקרה הצורך. - עברו על שיעורי הבית שגמר ילדכם להכין. אל תתקנו אותם אלא התייעצו עם המורה איך להתייחס לשגיאות ובקשו שינחה אתכם איך לעזור לילדכם.

>   לעיתים ילדים מפיקים תועלת מלימוד עם חבר או שניים. עודדו זאת. אולם, שימו לב שאכן הוא מנצל את הזמן ללמידה.

>   אפשרו לילדכם לעשות הפסקות לצורך הליכה לשירותים, לשתייה, אכילה אך עמדו על כך שישלים את משימות שיעור הבית.

>   לילדים עם קשיים עם מוטוריים, תתייעצו עם המורים אם אפשרי שחלק מהתשובות הילד כותב וחלק אתם משמשים לו יד כותבת על מנת למנוע תסכולים ומריבות מיותרות. שיעורי הבית נועדו לבדוק ידע וליישם מידע ולא להפוך למריבה בין ההורים והילדים.







 


 
 
 
חפש
 
 
Facebook