אבחון הפרעת קשב וריכוז באמצעות מבדק MOXO

 
אבחון הפרעת קשב וריכוז באמצעות מבדק MOXO

אבחון הפרעת קשב וריכוז באמצעות מבדק MOXO

 
למבדק MOXO יתרונות רבים, ועל כן החלטנו לשלבו במרכז פוטנציאל.
(מתוך האתר של נוירוטק, החברה המפתחת של המבדק)
 
מבדק MOXO זהו מבדק חדשני, מהדור החדש של מבדקי קשב ממוחשבים. מבדק זה הינו אבחון הבודק יכולות קוגניטיביות בתחום הקשב בסביבות שונות, ובהתאם לנורמת המגדר והגיל.
 
כמה זמן אורך המבדק?
 
אצל ילדים בני 7-12, הוא אורך 15 דקות. אצל ילדים מגילאי 13, וכן במבוגרים, אורכו 18 דקות. 
 

האבחון הממוקד כולל:

1. מילוי שאלונים (קונורס) ע"י ההורים והמורה או הגננת.
2. פגישה עם מאבחנת ללימוד הבעיה וביצוע הבדיקה הממוחשבת.
קיימת אפשרות לבצע את מבדק MOXO ב2 שלבים בלי ועם ריטלין, אם לאחר הבדיקה הראשונה נראה כי מדובר בהפרעת קשב וריכוז על רקע נירולוגי, ניתן לעשות בדיקה נוספת עם ריטלין ולראות אם חל שיפור בביצוע. (לא חובה)
3. סיכום תהליך האבחון ע"י המאבחנת וקבל דו"ח הבדיקה הכולל המלצות להמשך טיפול והפנייה לאנשי מקצוע.
 

אלו יכולות בודק ה- moxo?

האבחון בודק יכולות קוגניטיביות בתחום הקשב,על פי המרכבים הבאים: קשב, תזמון, היפראקטיביות ואימפולסיביות.
 
t  קשב - יכולת הנבדק לאתר את הגירוי, להעריכו נכונה ולהגיב בהתאם לדרישות המשימה. בעיות קשב יתבטאו בחוסר יכולת לשים לב לסביבה או לפרטים ממוקדים (למביט מן הצד, יכולים הסובלים מן הבעיה להיראות כמנותקים). כלומר, הסובלים מבעיית קשב יתקשו לעקוב אחר דברי המורה, יתקשו להבין הוראות מורכבות וכדומה.
 
t  תזמון - תזמון משקף את היכולת להגיב בצורה נכונה בזמן המוקצב עבור המטלה. הסובל מבעיות תזמון עשוי להעריך את סביבתו בצורה נכונה, אולם יתקשה להגיב לשינויים בסביבה בזמן הנכון. במקרים כאלו עלולים להתבטא קשיים בביצוע מטלות, הדורשות תגובה מהירה ומיידית, וקושי בעמידה בלוחות זמנים. ייתכן גם כי הסובל מקושי בתזמון ייכנס ללחץ, אף אם החומר כבר ידוע.
קשיים בתזמון יכולים ליצור תופעות דומות לקשיי קשב: יווצר פער זמנים בעת ביצוע המטלה, ייגרם קושי ביכולת מעקב אחרי המשך המטלה, ועוד.
 
t  אימפולסיביות - הנטייה להגיב טרם ביצוע הערכה מלאה של הסיטואציה העומדת לפניך. בעיות של אימפולסיביות יתבטאו בביצוע פעולה, מבלי לקחת בחשבון את תוצאות המעשה (למרות הידיעה שהתוצאות אינן חיוביות).
 
t  היפראקטיביות - קושי בוויסות ההתנהגות ובהימנעות מפעולות שאינן הכרחיות / רצויות (תנועה ו/או דיבור מופרזים וכדומה).
בעיות של היפראקטיביות יתבטאו בצורך תמידי בפעילות (מילולית / גופנית) עודפת, כלומר, הסובלים מההפרעה יגלו, שתוצאותיהם דווקא משתפרות בעת שהם עוסקים בפעילות (נענוע הרגל, תיפוף ואפילו שמיעת מוזיקה).
 

מהם יתרונותיו של מבדק MOXO? 

t  לראשונה, מדמה אבחון הפרעת קשב וריכוז - באמצעות מבדק ה- MOXO את הביצועים של הנבדק בסביבתו הטבעית. המבדק משלב מסיחים שמיעתיים וחזותיים, ומנפק באופן מיידי וברור תוצאות, אשר תסייענה לבחירת הטיפול המתאים ביותר.
 
t  המבדק נותן מענה לשאלה 'מדוע קשה להתרכז'? ביכולתו של המבדק לגלות האם הבעיה נוירולוגית (ADD,ADHD), כן מגלה המבדק את הגורמים להתרחשותה. (רגשי,תחושתי, לקויות למידה, חוסר ברזל, תזונה לקויה).
 
t  פרופיל הבדיקה מסייע להורים, לאנשי המקצוע ולצוות החינוכי להבין טוב יותר את מקור ההפרעה, ובעזרתה לתת דרכי טיפול נכונות, על מנת להביא להצלחה ולאיכות חיים טובה יותר.
 
t  תוצאות מיידיות: תוצאות המבדק זמינות מייד עם סיומו והן פשוטות וברורות.
 
t  ניתן לעשות את הבדיקה בלי ועם ריטלין.
 

האם קיימים מחקרים הנותנים תוקף מבדק MOXO?

"המבדק מזהה בוודאות של 90% את קיומה של הפרעת קשב וריכוז" - מתוך מחקר בינלאומי שנערך ע"י ד"ר איתי ברגר (נוירלוג ילדים, המרכז הרפואי הדסה – האוניברסיטה העברית) ופרופ' יאן בוטלר (J. Buitelaar) (פסיכיאטר ילדים ומתבגרים, מכון דונדרס למוח, קוגניציה והתנהגות -המרכז הרפואי ניימכן, הולנד).
 
מהם היתרונות של אבחון הפרעת קשב וריכוז באמצעות מבדק ה- MOXO על פני מבדקים ממוחשבים אחרים:
 
t  אבחון הפרעת קשב וריכוז באמצעות מבדק ה- MOXO הוא המבדק היחידי שבוחן בנפרד את מרכיבי הקשב הבאים: קשב, תזמון, היפראקטיביות ואימפולסיביות.
 
t  אבחון הפרעת קשב וריכוז באמצעות מבדק ה- MOXO בודק את הנבדק בתנאים סביבתיים שונים, עם ובלי מסיחים (שמיעתיים וחזותיים), וכל זאת בכדי לדמות את סביבתו היום-יומית של הנבדק.
 
t  אבחון הפרעת קשב וריכוז באמצעות מבדק ה- MOXO הוא המבדק היחידי, המספק פרופיל מקיף ופרטני של הנבדק, הפרופיל משווה את ביצועי הנבדק בהתאם לממוצע בני גילו ונותן מדד חומרה, בהשוואה לקבוצת הנבדקים הסובלים מ- ADHD.
 
t  התוצאות של אבחון הפרעת קשב וריכוז באמצעות מבדק ה- MOXO פשוטות להבנה ומאפשרות התאמת טיפול מדויק.
 

למה כדאי להיבדק?

ü  כדי לשפר את איכות החיים - לידיעת המצב האמיתי של יכולות הקשב והריכוז השפעה רבה מאוד על האפשרות לשיפור משמעותי באיכות החיים והרווחה האישית.
 
ü  כדי לאפשר הגשמה עצמית - חיים עם הפרעת קשב וריכוז, מבלי ידיעת הסיבה לכישלונות, גורמים לתסכול רב. חוסר הידיעה עלול להיות הגורם החוסם את אפשרות המימוש העצמי.
 
ü  כדי להסיר דאגות וחוסר בהירות ביחס למצבך - בדיקת קשב מאפשרת להבין את מצבך, להסיר ספקות ולהפחית דאגות. הבדיקה מהווה צעד ראשון חשוב בדרך לפתרון וטיפול מתאים.
 
ü  כדי לדעת מה דרך ההתמודדות הנכונה - אנשים שמאובחנים כסובלים מ- ADHD ובוחרים לקבל טיפול, מדווחים על שיפור עצום באיכות חייהם.
 
ü  כדי לקבל הטבות המגיעות לך - תלמידים בבתי ספר המאובחנים כסובלים מ- ADHD, עשויים לקבל התאמות במטלות בית הספר. סטודנטים במוסדות אקדמיים המאובחנים כסובלים מ- ADHD, עשויים לקבל התאמות במטלות המוסד האקדמאי. הפרעת קשב עשויה לזכות בזכויות בביטוח הלאומי.
 
ü  כי זה מקצועי - בדיקת קשב מספקת ניתוח מקצועי, אובייקטיבי, מהימן ונרחב של יכולות הקשב והאימפולסיביות ומספק דו"ח מפורט באופן מיידי.
 

התשובות שמתקבלות מהאבחון

תוצאות האבחון יתקבלו מייד עם סיומו וידווחו על: מיקומו היחסי של הנבדק בהשוואה לבני גילו, הגורמים לבעיה, המלצות הפנייה לאנשי מקצוע נוספים, המלצות להורים ולבית הספר. 

לפרטים נוספים - צרו קשר


 

 


 
 
 
חפש
 
 
Facebook